Лайфтека: пре-концепція організації сучасних гейміфікованих закладів розвитку та дозвілля дітей та дорослих
Ідеї для закладів розвитку особистості та корисного дозвілля
- Лайфтека це не тільки заклад культури та освіти, але й комплекс для розвитку, цікава гра, спосіб життя
- Лайфтека перетворює відвідання закладу в ігровий процес із заохоченнями (заохочення можуть бути передбачені заздалегідь бюджетами закладів, спонсоруватися меценатами або іншим чином)
- Лайфтека може бути тісно інтегрована з соціальними мережами, якими найчастіше користуються їх відвідувачі; в найкращому випадку лайфтека має мати власний інтернет-сервіс з веб-сайтом та додатками для популярних гаджетів, через які будуть організовано базу даних учасників та додаткові зручні можливості
Цілі проекту
- Надання дітям та дорослим можливості спробувати максимальну кількість занять, у т.ч. для визначення схильностей, профорієнтації
- Забезпечення цікавого різноманітного дозвілля в будь-який момент часу
- Сприяння розкриттю людського потенціалу
- Підвищення якості життя та задоволеності ним
Переваги
- Різноманіття занять – можливість спробувати себе в різних видах художньої та технічної творчості, в різних професіях, оцінити свої здібності, визначити інтереси та перспективи
- Ігрова основа (гейміфікація) – цікавий квест довгої тривалості у вигляді пригоди / подорожі
Головні принципи Лайфтеки як закладу
- Інтенсивне використання приміщень для занять відвідувачів
- Кожний день роботи закладу насичений подіями та заходами
- Персонал у залах одягнений у формений одяг або носить окремі елементи форменого одягу та/або аксесуари
- Більшість заходів рекомендується робити безкоштовними, але можуть бути і платні
Головні принципи Лайфтеки як гри
- Кожний день має свою тему, яка не повторюється протягом року
- Кожний учасник отримує “паспорт” (він може бути як друкованим, так і електронним – у вигляді аккаунта електронної системи)
- Кожне нове захоплення, що опановується, кожна прочитана книга та інші досягнення відмічаються в “паспорті” позначкою (“печаткою”)
- За повністю виконаний набір завдань учасник отримує або спеціальну позначку у свій “паспорт”
- За участь у заходах, пов’язаних з культурою країн, учасник отримує “візу” у свій “паспорт”
- За окремі види досягнень та за добрі справи учасник отримує спеціальні відмітки у “паспорті”
- Збір великої кількості відміток та знаків призводить до активації статусів та до заохочувальних призів (матеріальних та нематеріальних)
- Можливе запровадження індивідуального підходу в залежності від інтересів та особливостей учасника
Важливі аспекти
- Сучасний стан технологій та їх подальший розвиток дозволяє робити доступними та недорогими багато видів занять, які раніше вимагали спеціальної технічної бази і були наявні лише у таких закладах як палаци дитячої та юнацької творчості або клуби юних техніків. На сьогодні для багатьох видів занять достатньо наявності приміщення та мінімальної кількості обладнання чи витратних матеріалів.
- Лайфтеки можуть створюватися для дітей, для дорослих або для всіх вікових груп
- Лайфтеки можуть пропонувати послуги для дозвілля та забезпечення інтелектуальних та розважальних потреб літніх людей
- Назва “Лайфтека” містить англійське слово лайф (життя), що демонструє значний потенціальний вплив закладу на життя учасників лайфтеки як гри та відвідувачів лайфтеки як закладу
- Закінчення “тека” вказує як на різноманітність занять, так і демонструє спадкоємність від бібліотек
- Бібліотеки як книжковий фонд та як послуга залишаються важливою складовою лайфтеки
- Заходи, які проходять у лайфтеці найближчим часом, можуть анонсуватися через спеціальне “табло” при вході у заклад
Додатки (за запитом)
- Структура “паспорту”
- Приклади ігрових тем (скінів)
- Приклади спеціальних заходів
- Варіанти заходів протягом дня
- Орієнтовний графік тижня
- Варіанти професій тижня
- Варіанти захоплень тижня
- Варіанти стилів/жанрів мистецтва
- Країни та культури
- Приклади персональних та командних завдань
- Приклади занять
- Приклади заохочень
- Орієнтовна схема підготовки до тематичних днів
- Обладнання та матеріали, необхідні для забезпечення діяльності лайфтеки
- Потреби у персоналі
NID 51701-020010 keyword: lifeteka
Тип проекту: концепція закладів дозвілля та просвіти
Ключові слова: просвіта, навчання, виховання, корисна діяльність, цікаве дозвілля, добрі справи, творчість, мистецтво, гра, захоплення, професії, профорієнтація, формування цінностей, різноманіття, життя, бібліотека, діти, дорослі, люди літнього віку
Тип ліцензії Nasnaga: OpenConcept
Тип ліцензії Creative Commons: CC-BY
Редакція та дата документу: 1.00.00 від 27 січня 2017
Концепція © Інноваційний пропозитаріум Nasnaga.com, 2017